DESPRE DPF (filtru de particule)
Automobilele diesel moderne, de la norma de poluare Euro 4 pana in prezent, sunt echipate cu un filtru de particule. Masinile pe motorina elimina si alte noxe nocive pe langa CO2, este vorba de particule cancerigene pe care le poti chiar vedea, atunci cand o masina diesel accelereaza si scoate fum negru pe esapament. Acestea sunt insa filtrate si oprite de asa numitul filtru DPF.
DPF sau Diesel Particulate Filter si se refera la un sistem de filtrare a gazelor de evacuare ale unui motor diesel. Acesta functioneaza ca un catalizator, asa cum au masinile pe benzina care filtreaza noxele de CO2, insa in cazul masinilor diesel, lucrurile sunt mai complicate. Din simplul motiv ca vorbim de particule mai mari, solide, nu de gaze care trec nestingherite printr-un catalizator. De unde si problemele majore ale masinilor cu DPF.
Cum functioneaza un filtru DPF?
O masina cu motor diesel si cu DPF care functioneaza normal nu va scoate pe evacuare fum negru. Le inmagazineaza in filtru, asa cum un filtru de ulei pastreaza depunerile si lasa sa treaca doar lichidul. Dar, din cand in cand, filtrul de particule DPF se umple. Aici apar doua situatii: exista unele masini dotate cu filtre mai mari dar de unica folosinta, care sa te tina in jur de 150.000 de kilometri, dupa care, cand se aprinde in bord martorul care spune ca e infundat, trebuie inlocuit cu unul nou. Dar este si varianta unui filtru de particule cu regenerare automata. Adica un filtru care rezista mai mult timp si care se curata singur.
Ce este regenerarea filtrului DPF?
Calculatorul masinii primeste semnal de la un senzor de presiune ca filtrul DPF este plin. Acest lucru inseamna fie ca trebuie schimbat filtrul, fie ca masina trebuie sa intre in modul de regenerare. Daca masina are filtru DPF cu regenerare, inseamna ca soferul trebuie sa mearga la drum intins cu o viteza de peste 65 km/h pana cand semnalul vizual din bord se stinge. In acest timp, calculatorul masinii da comanda sa treaca mai mult carburant nears prin motor, astfel incat temperatura din filtrul DPF sa creasca mult. Curatarea DPF (filtru de particule) este una termica care arde depunerile din interior.
De ce se infunda filtrul DPF?
Filtrele DPF se infunda atunci cand o masina diesel circula exclusiv in mediul urban, la viteze mici. Cand un sofer accelereaza doar pana la 1500-2000 de ture, in reprize scurte, filtrul nu are timp sa se curete. Daca insa, cel putin o data pe luna, masina aceea ar iesi la drum intins, unde motorul sa mearga in regim de peste 3000 rpm, filtrul s-ar incinge mai tare si s-ar curata mai usor, fara sa se ajunga la infundarea lui completa. Alte cauze care duc la infundarea filtrului de particule ar putea fi: nefunctionarea corespunzatoare a sistemului turbo , supapa EGR blocata, sistem injectie defect, folosirea unui ulei de motor neconform senzori de temperatura a gazelor de evacuare si presiune diferentiala defecti, etc.
Se poate curata filtrul de particule DPF?
Da. Curatarea se realizeaza automat cu aparatura spaciala si o tehnologie noua cat si performanta. Procedura de curatare este garantata, 100%. Mașina de curățat EXP DPF oferă singura soluție eficientă pentru curățarea DPF cu un sistem unic care garantează eliminarea completă a depunerilor de PM10, ceriu și ulei, fără a deteriora filtrul. Tehnologia noastră este diferită de oricare alta de pe piață, deoarece vă permite să curățați orice fel de filtru de particule pentru mașini (și Euro 6), autobuze și camioane, inclusiv catalizatori de camioane mari (SCR). Acest echipament inovator este conceput astfel încât să puteți efectua întregul ciclu de curățare (spălare și uscare) cu o singură mașină. De aceea, procesul de curățare este mai rapid și mai puțin costisitor decât oricare altul.
Programeaza o curatare acum! <- click aici